Vägen tillbaka

Min blogg handlar främst om psykisk ohälsa, hur det är att leva med det. Min kamp mot självskadebeteende och ätstörningar Min kamp att att hantera starka känslor. Hur det är att bara åka in och ut på sjukhus hela tiden. Min resa mot ett liv som är fritt från de destruktiva. Helt enkelt min kamp, en kamp mot livet som jag inte ger upp.

De här med mat

Kategori: ätstörningar

Ätstörning eller bara självskadebeteende? Jag har ju funderat på om jag har ätstörning eller inte. Jag har ju problem med maten, men frågan är om jag har ätstörning. Jag får väldig ångest efter måltid jag kräks väldigt ofta upp maten. Jag tänker hela tiden att jag kan sluta kräkas men de är inte så lätt som de verkar. Jag äter ganska oregelbundet, känner mig mycket större än vad jag är. Men ska få hjälp med maten, lite orolig över de. Att de säger att jag måste äta regelbundet inte hoppa över måltider och så vidare. Jag är mycket medveten om att man går upp i vikt av att skippa måltider. Att man inte går upp i vikt att äta regelbundet. Att kroppen ställer in sig på svält när man inte äter och lagrar de som fett. Kräkas är ju inte heller de bästa sättet att gå ner i vikt på. Man kräks ju bara upp 50-60% procent av de man stoppat i sig. Jag har ångest över att jag förstör mina tänder, jag borstar alla fall inte tänderna efter jag kräkts det ska man absolut inte göra det. Så med andra ord kanske de inte går så bra med maten. Fått tid på scä i slutet på februari så hoppas på det.
Kommentera inlägget här: